Ontwikkeling = Mensenwerk

 

Wat betekent de strategie voor de ontwikkeling van onze mensen? En hoe vertaal ik dit in een passend leertraject?

Hoe zorgen we dat onze consultants de tools en vaardigheden krijgen om vertrouwensrelaties op te bouwen met onze klanten?

Hoe ontwerpen we een relevant en nuttig leiderschapsprogramma dat aansluit bij behoeften van de organisatie en managers.

Hoe krijg ik de Schwung weer in het team? Is er behoefte aan een gedeelde ambitie waar mensen zich aan kunnen verbinden of aan een team dat zich meer uitspreekt en elkaar versterkt. Aan welke knoppen moet ik draaien?

 

“Thomas heeft voor ons een ontwikkelprogramma ontwikkeld en begeleid dat naadloos aansloot op onze situatie. Zijn doelgerichte blik en pragmatisme hebben ervoor gezorgd dat de beoogde verandering ook daadwerkelijk stap voor stap is geïmplementeerd. Wat Thomas echt onderscheidend maakt is dat hij naast het leveren op de inhoud ook oog heeft voor de teamdynamiek en cultuur. Het is met name door die combinatie, dat we echt meters hebben kunnen maken bij de NAM.”

— Sieward Veeman, General Manager NAM Wells

Voorbeeld cases

 

+ Trusted advisor program

Uitdaging: Onze consultants zijn met name op de inhoud een gesprekspartner voor klanten. Hoe ontwikkelen we meer bewust vertrouwensrelaties met onze key accounts?
Resultaat: nieuw type klantrelatie en -interactie: (1) van (standaard) oplossingen naar de klant echt begrijpen. (2) van servicegericht naar meer richtinggevend. (3) van adviseur-klant relaties naar het creëren van vertrouwensrelaties

+ Team boost

Uitdaging: We kennen elkaar onvoldoende binnen het team, zijn vaak nog ‘te lief’ en maken niet genoeg gebruik van elkaars kwaliteiten.
Resultaat: Een sterkere verbinding binnen het team, inzicht in de teamkwaliteiten en uitdagingen, en een gedragen stip op de horizon.

+ First Time leaders

Uitdaging: startend leidinggevenden in de organisatie missen een duidelijk ontwikkelpad. Daarnaast is er behoefte aan vaardigheden en concrete tools om effectief leiding te geven, lastige gesprekken te voeren en verwachtingen te managen.
Resultaat: Professionaliseringsslag op het gebied van leiderschap, zelfbewustzijn en hogere betrokkenheid en binding bij de organisatie.

+ Cultuur & Gedrag

Uitdaging: Er is in de organisatie een gebrek aan onderling vertrouwen en proactiviteit waardoor de samenwerking stagneert.
Resultaat: Een cultuuromslag gericht op de waarden transparantie, veiligheid en verantwoordelijkheid. Mensen die elkaar aanspreken en weer met energie naar hun werk gaan.

klanten-tomic.jpg

Is het tijd voor actie?